even een berichtje - Reisverslag uit Hammanskraal, Zuid-Afrika van Loes Clephas - WaarBenJij.nu even een berichtje - Reisverslag uit Hammanskraal, Zuid-Afrika van Loes Clephas - WaarBenJij.nu

even een berichtje

Door: Loes

Blijf op de hoogte en volg Loes

16 Juli 2009 | Zuid-Afrika, Hammanskraal

Helaas heb ik nog niet echt veel nieuwe foto's, dus ga ik ze er nog niet op zetten :P. Verder gaat hier alles nog steeds goed. We kunnen nu iedere dag voortaan buiten in het zonnetje zitten, en dan zitten we dus op een groot deken met allemaal babies rond om ons heen te genieten en te spelen. Verder ga ik vaak wandelen met wat babietjes en wat oudere jongens en meisjes.

Het vliegen ging helaas niet door vanwege een misverstand, maar dat doen we misschien volgende week of de week daarna. Verder is het nu even vrij druk omdat Mark en Chris weg zijn en wij dus met 3 "ervaren" vrijwilligsters zijn, waarvan er 1 nachtdienst doet. Oftewel, we werken per dag maar met 2 vrijwilligers en moeten dus ook nog even voor 17 mensen koken haha. Gister zijn er 2 nieuwe meisjes uit Nederland aangekomen en ze heten Marthe en Anneloes, dus nu hebben we een Marthe, Maartje, Anneloes, Loes en een Verity (erg handig! :P haha). Maar dat is wel lekker straks, want dan zijn we met best wel veel.

Ik ben er over aan het denken om misschien bij Mama Catherine te gaan werken... en dat ga ik morgen of overmorgen even met Chris en Mark overleggen. Dat is een veel groter weeshuis, met soms wel 300 kinderen en daar kunnen ze blij zijn als ze de kinderen iedere dag eten kunnen geven, terwijl ze hier eigenlijk best wel verwend worden (en wij ook ;)). Ik moet er nog even goed over nadenken, maar wil gewoon het liefst daar werken waar het het meest nodig is...

Verder heb ik het hier nog heel erg goed naar mijn zin en wordt het steeds leuker omdat ik de kinderen steeds beter leer kennen. Gister en eergister hebben we met de grotere boys lekker film gekeken en dan zit je dus met een stuk of 4 volwassenen, wat babietjes die de fles krijgen en grote donkere jongens op de bank, lekker naast elkaar, want 's nachts is het nog wel koud, met een deken over je heen en een kop warme chocomel voor de televisie. Dus ja... ik heb het hier erg goed en dus ja... dan wil ik toch proberen om bij mama Catherine te gaan werken...

Liefs en een dikke knuffel aan degenen die dit lezen,

Loes

• 16 Juli 2009 - 11:32

Moniek:

Hee Loes,

Wat een mooie gedachten weer... Denk er maar goed over na, ik hoop voor je dat je bij mama Catherina kunt gaan werken, als je dat echt graag wilt!

Groetjes je zussie!!