vanalles en nogwat ;) - Reisverslag uit Hammanskraal, Zuid-Afrika van Loes Clephas - WaarBenJij.nu vanalles en nogwat ;) - Reisverslag uit Hammanskraal, Zuid-Afrika van Loes Clephas - WaarBenJij.nu

vanalles en nogwat ;)

Door: Loes

Blijf op de hoogte en volg Loes

31 Juli 2009 | Zuid-Afrika, Hammanskraal

Afgelopen dinsdag hebben we een brie gehad bij James (de zoon van Mark en Chris). Dat was erg gezellig en warm met een kampvuur en al erbij (en Amarula wat een beetje lijkt op baileys en Wild Afrika). Gisteren had ik mijn day-off en zijn we eerst Bob af gaan zetten bij de opticien, want sinds ik hier ben zit er al een ster in zijn brilleglazen. Daarna heb ik marktjes gezien in Hammanskraal en dat was wel leuk om te zien. Daarna ging ik met Chris mee om een kindje te bezoeken van 1 jaar en 5 maanden oud dat geen armpjes had en 3 teentjes miste aan een voetje... Echt zielig om te zien, maar wel een vrolijk kindje. Chris gaat nu proberen om hem naar een soort centrum te krijgen voor kindjes met een handicap.

Toen ik daarvan terugkwam ben ik gaan mountainbiken, want Marthe en Anneloes hebben 2 mountainbikes geregeld... Ik was nog geen 500 meter van het land van de farm af en toen zag ik al een groep van 5 giraffen... echt machtig, want ze renden met mij mee over en staken toen voor mijn neus de weg over... ik moest gewoon op de rem anders zou ik tegen ze aanbotsen haha.

Daarna ging ik samen met Verity (een vrijwilligster) naar Pretoria en hebben we gewinkeld. Het winkelcentrum waar we waren was echt megagroot en het leek net of ik in Amerika zat... echt niet normaal hoe luxe en echt niet normaal wat een contrastverschil je dan weer ziet... De tijd daar ging in ieder geval heel snel en het was een erg gezellige dag...

Het vliegen is er nog steeds niet van gekomen, dus dat is wel jammer...

Wat ook wel leuk is om te vertellen is dat je hier heel veel bakkies (auto's) ziet met superveel afrikaanse mensen erin. Ook zitten ze vaak gewoon op de snelweg achterin een jeep ofzo haha. Echt grappig :P. Verder gaat het hier nog steeds goed en het weer wordt steeds warmer, dus ik begin een beetje bij te kleuren nu. Komend weekend gaat het waarschijnlijk wel regenen, maar daarna gaan we dus 5 dagen weg... daar heb ik in ieder geval heel veel zin in!

Liefs,

Loes

  • 31 Juli 2009 - 09:40

    Anneke:

    Erg leuk om je verhalen allemaal zo te lezen. Ik krijg er zelf ook de kriebels van!

  • 31 Juli 2009 - 10:02

    Susan:

    Haa Loes!

    Leukleukleuk om allemaal te lezen! En zo te lezen heb jij veel beter weer dan hier. Hier is het bewolkt met af en toe wat zon en af en toe wat regen. Verder gaan we maandag op vakantie, dus dan kunnen we even niet reageren op je berichtjes (en jou een beetje bijhalen met het bruinheidsgehalte;))
    Maar nog heel veel plezier, ook op je daagjes weg en evt het vliegen. Hoop dat dat er snel van komt.

    Xxx Susan

  • 01 Augustus 2009 - 19:57

    Ha Loes:

    We zijn weer even terug van weggeweest. Hebben een mooie vakantie gehad met veel kilometers vreten, zowel wandelen als fietsen. Maar wel een mooie omgeving en goed weer.
    Echt zielig voor dat gehandicapte kindje, maar hopenlijk wordt er een goed onderdak gevonden voor dat kindje.
    Echt super dat je die giraffen tegen komt die "'hun nek uitsteken naar jou" (ha,ha,ha).
    Maar lijkt me wel eng als zo'n beest in een keer voor je staat tegenover zo'n klein Loesje. Verder wensen wij jullie veel plezier als jullie er 5 dagen tussenuit gaan.
    Hier is alles verder rustig, want Tim is op vakantie. (ha,ha)
    De groetjes van ons allemaal!!!!

  • 03 Augustus 2009 - 08:53

    Meggie:

    Loeees!

    Gelukkig heb je het nog steeds naar je zin!
    Nu het weer daar beter wordt, moeten we oppassen dat jij niet bruiner als ons terugkomt! :P Dus wij gaan ook ons best doen in Spanje, we vertrekken over een halfuurtje dus dan zullen we eens zien wie er wint met bruin worden muhaha.
    Nou veel plezier met je 5-daagjes-weg en dan lezen we over 10 daagjes wel weer bij wat je weer hebt meegemaakt!

    XXX Meggie

  • 04 Augustus 2009 - 11:47

    Joost:

    Hey loes

    Zo te lezen heb je het nog steeds erg naar je zin dat doe je goed;) Ik lig me hier thuis maar weer te vervelen dus geniet er nog ff van....

    groetjes en tot snel


  • 05 Augustus 2009 - 12:30

    Moniek:

    Hee zussie, beetje late reactie, maar ik had gewoon zin om ff wat te laten horen. Ik moet eigenlijk werken, maar daar is 't veel te lekker weer voor, dus bruin word ik iig niet... ;-). Vandaag m''n meubeltjes ontvangen:-)... Veel fun nog. Liefs je zusje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Hammanskraal

tshepo ya bana (hope for children)

Recente Reisverslagen:

30 Augustus 2009

weer thuis

23 Augustus 2009

De laatste dagen

18 Augustus 2009

vliegen en koeientong

09 Augustus 2009

kerk

06 Augustus 2009

Onze kleine vakantie (en nieuwe foto's)
Loes

Actief sinds 30 Mei 2009
Verslag gelezen: 287
Totaal aantal bezoekers 48703

Voorgaande reizen:

23 Juni 2009 - 27 Augustus 2009

tshepo ya bana (hope for children)

Landen bezocht: