grootste diamant ter wereld - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Loes Clephas - WaarBenJij.nu grootste diamant ter wereld - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Loes Clephas - WaarBenJij.nu

grootste diamant ter wereld

Door: Loes

Blijf op de hoogte en volg Loes

03 Juli 2009 | Nederland, Amsterdam

Hey trouwe lezers ;),

Eergister zijn Mark en ik naar de mijnen geweest waar de grootste diamant ter wereld is gevonden. Deze is geslepen en de twee grootste stukken zitten nu in de kroon en de staf van de koningin van Engeland. Op dit moment vinden ze daar nog zo'n 800.000 tot 1.000.000 karaat diamant per jaar.
Dit schepte een groot contrast omdat we onderweg daarnaar toe een wagen met vuilnis tegenkwamen die stilstond langs de weg. Hieruit waren mensen vuilnis aan het eten :(. Ook zagen we weer heel veel vervallen hutjes die echt heel klein waren en schots en scheef gebouwd. Echt erg :( en indrukwekkend... ik viel helemaal stil en heb alleen maar rondgekeken (ja ik viel stil en dat wil best wat zeggen ;)).

Gisteravond hebben we boysnight gehouden, oftewel de grotere jongens kwamen naar onze cottage om daar spelletjes te doen en om pannenkoeken en chips te eten. We hebben veel gedanst, nachtwacht gedaan, stoelendans en nog veel meer. Daar heb ik echt van genoten.

Maartje (een andere vrijwilligster) en ik proberen om naar het Krugerpark te gaan binnenkort (4 dagen ongeveer) en ook willen we in een vliegtuigje gaan vliegen hier, zodat we ook de giraffen, neushoorns en zebra's kunnen zien die hier leven. Verder wil ik in ieder geval ook heel graag samen met Mark een keer naar een krottenwijk... niet omdat ik het leuk vind om te zien, maar om te weten waar ik dit allemaal voor doe...

Ik moet alweer gaan werken, dus ben er weer vantussen. Iedereen een dikke knuffel en bedankt voor de reacties... jammer genoeg kan ik niet heel veel persoonlijks terugmailen, maar ik hoop dat jullie het willen volgen via deze site ;).

Liefs, Loes

  • 03 Juli 2009 - 06:55

    Moniek:

    Hee zus,

    Soo, wel heftig zeg... Wel fijn dat je ons zo kunt laten weten wat je doet en ik hoop dat je de tijd en mogelijkheden hebt dat je alles kunt doen en zien wat je nog graag wil...
    Succes met werken weer, hier is het nu 32 graden...
    Dikke knuffel van je zus

  • 03 Juli 2009 - 12:12

    Clephaasjes:

    Ha Loes
    Als ik dit allemaal zo lees is er inderdaad een groot verschil tussen rijkdom en armoe. Ik denk dat je het gezien moet hebben, anders kun je het niet geloven. Leuk, om er even een paar dagen tussenuit te gaan naar het Krugerpark en even een een rondvlucht te maken. Hoe dat allemaal bevallen is, zullen we vast wel weer lezen in je reisverslagen.Verder wensen wij jou nog veel plezier en tot schrijfs.
    Groetjes van de Clephas-clan.

  • 03 Juli 2009 - 19:36

    Marlinde:

    Hey Loesje!

    Ik heb je net gemist op msn.. jammer! Maar ik lees dat je het daar heel goed naar je zin hebt.. Mooi zo!
    Lijkt me wel indrukwekkend..
    Erg van die kindjes met HIV.. Heel zielig!
    Nou ik ben benieuwd naar foto's!
    Werk ze en heel veel plezier!

    xxxxx

  • 05 Juli 2009 - 11:40

    Ellen:

    HAA LOES!
    Wat leuk die foto's, ziet er geweldig uit! Ik dacht even op de site kijken, huppa weer een paar berichtjes.. Leuk dat je zo vaak berichtjes post. Zo missen we je een beetje minder :D Wel raar, zulke kindjes met hiv ofniet? Veel plezier verder en tot het volgende berichtje!!! DOEI

  • 05 Juli 2009 - 14:56

    Martijn Rooijakkers:

    Heey Loes!

    Ben eergister thuisgekomen van Kreta (toen zat er alleen een zee tussen mij en Afrika :P) en heb nu in één adem al je verslagen gelezen. Het is alleen al indrukwekkend om ze te lezen, en jij maakt het dan ook nog echt mee ;) Echt respect dat je je zo inzet!! Heel leuk om zo alles mee te volgen (de foto's zijn ook leuk) en dat zal ik dan ook zeker blijven doen. Heel veel plezier nog en geniet ervan!

    xx Martijn

  • 05 Juli 2009 - 21:14

    Carlijn:

    Heey Loes,

    Superleuk al die berichtjes van jou te lezen! Ik kijk elke dag wel even of er een nieuw verhaaltje bij staat:) Die foto's van jou met de kindjes zijn echt lief! Nou ik kijk weer uit naar je volgende berichtje. Geniet ervan he Loes!

    Liefs, Carlijn

  • 05 Juli 2009 - 21:58

    Martijn Van Aspert:

    Hey Loes!
    Superleuk en mooi om te lezen wat je daar allemaal meemaakt. Ik denk dat je nu echt de dingen ziet waarvan je je normaal afvraagt hoe het bestaat. Heel veel succes en plezier weer en tot je volgende bericht ;-)

    ciaoxx Martijn

  • 06 Juli 2009 - 14:57

    Clephaasjes:

    Ha Loes
    Leuk om te zien, allemaal die kleine kindertjes om je heen. Volgens mij ben je een echt moedertje voor ze.
    Rik is vanmorgen ook vertrokken op vakantie, dus de Clephas-clan wordt erg uitgedund. Het is hier gelukkig niet meer zo heet, misschien hebben jullie er wat van gekregen(ha, ha, ha) Verder weinig nieuws hier, dus weer tot schtijfs of tot horen's.
    Groetjes van de Clephas-clan.

  • 06 Juli 2009 - 18:34

    Arna Crienen:

    Fijn Loes om te lezen dat je het zo naar je zin hebt,maar ik denk ook soms moeilijk,als ik aan die kleine kinderen denk.Ook wel fijn dat je iets van Afrika kunt zien.Wachtend op je volgende reisverslag,de groetjes van:
    Arna en Peter uit Baarlo

  • 08 Juli 2009 - 08:25

    Anouk:

    Hee Loes!
    Indrukwekkend allemaal zeg! Zie wel echt dat je op je plaats bent, merk wel aan je verhaal dat dit echt is wat je wil. Succes en veel plezier nog daar,

    x Anouk

  • 08 Juli 2009 - 14:53

    Meggie:

    Hee Loes!

    De foto's zijn echt leuk, die kinderen zien er echt schattig uit! En die beesten die op zo'n korte afstand van je af lopen, die je hier alleen in de dierentuin ziet haha..
    Je maakt daar wel echt veel mee!
    Ik kijk uit naar je volgende verhaaltje! (En foto's? :) )

    XXX

  • 08 Juli 2009 - 17:48

    Loes:

    heey Loes,
    ik heb je site ook gevonden. volgens mij ben jij echt een goeie voor die kinderen.
    ik denk dat ze met jou samen het heel gezellig hebben ;-)
    het is triest wat daar allemaal gebeurd, maar jij kunt er wel met ze spelen en lol met ze maken. heel erg veel plezier daar!!
    Groetjes Loes Thijssen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

tshepo ya bana (hope for children)

Recente Reisverslagen:

30 Augustus 2009

weer thuis

23 Augustus 2009

De laatste dagen

18 Augustus 2009

vliegen en koeientong

09 Augustus 2009

kerk

06 Augustus 2009

Onze kleine vakantie (en nieuwe foto's)
Loes

Actief sinds 30 Mei 2009
Verslag gelezen: 266
Totaal aantal bezoekers 50325

Voorgaande reizen:

23 Juni 2009 - 27 Augustus 2009

tshepo ya bana (hope for children)

Landen bezocht: