nieuw babietje en nightshift - Reisverslag uit Hammanskraal, Zuid-Afrika van Loes Clephas - WaarBenJij.nu nieuw babietje en nightshift - Reisverslag uit Hammanskraal, Zuid-Afrika van Loes Clephas - WaarBenJij.nu

nieuw babietje en nightshift

Door: Loes

Blijf op de hoogte en volg Loes

22 Juli 2009 | Zuid-Afrika, Hammanskraal

Heyhey,

Er is in korte tijd weer een en ander gebeurd. Ik heb er inmiddels 3 nightshifts opzitten en dat ging eigenlijk best prima. Je wordt dan wakker van huilende babies, geeft ze de fles als ze lekker warm tegen je aan liggen en legt ze weer terug nadat ze een boer gelaten hebben waar je "u" tegen zegt :D en daarna slaap je weer vrolijk verder tot de volgende baby je wakker schreeuwt... Gelukkig werden er niet zo veel babies wakker :D.

Verder is er vandaag een nieuw babietje gearriveerd... die is 4 dagen oud en echt inimini klein. Haar moeder was 16 jaar en kon niet voor dit kindje zorgen. Nu staat het aantal luiers verschonen op 9 en het aantal flessen geven op 4 babies. De rest van de babies zijn wat ouder, dus krijgen geen fles meer.

Verder is het misschien ook wel leuk om even wat over de tuin hier te vertellen. Daar groeien citroenen, mandarijnen, aardbeien, sinaasappels, passievruchten enzovoorts. Genoeg lekker fruit te vinden dus en bananen zijn hier heel erg goedkoop :D haha. Ook lopen er pauwhanen en twee honden door de tuin heen.

Verder beginnen er nu 2 babies te lopen en die konden toen ik hier kwam alleen nog maar kruipen, dus dat is heel erg snel gegaan! Die rennen nu elke keer weg :p, dus dat is soms wel lastig haha.

Vandaag heb ik trouwens pannenkoeken gebakken voor de wat oudere kindjes (van een jaar oud ongeveer) en dat vonden ze erg lekker :D. Ook hebben we zaterdagavond een vrijwilligersavondje in onze cottage gehouden en heb ik (op recept van mn zus) een ovenschotel gemaakt voor de dames en heb ik drie appeltaarten gebakken (op recept van mn moeder haha) en daar heeft iedereen in dit huis van kunnen smullen. Je moet die gezichtjes dan eens zien haha. Echt leuk :D.

Verder gaat alles supergoed en het weer wordt steeds beter, dus dat is wel fijn. De pauzes zijn nu echt chillen in de zon met een tijdschriftje erbij... ik voel me bijna schuldig, want wist niet dat ik het zo goed zou hebben hier...

Maar nu het slechte nieuws... Bij mama Catherine gaan werken gaat lastig worden, want ik kan daar niet blijven overnachten omdat er te oude jongens rond lopen en dat is te onveilig... Misschien kan ik er een aantal dagen overdag gaan werken, maar veel zal dat helaas niet zijn. Ik wou dat ik er op de een of andere manier toch heen kon, maar het is gewoon echt niet mogelijk... Echt balen, want ik wil het zo graag.

Maar in ieder geval :P. Het gaat hier supergoed en leer de kinderen steeds beter kennen en heb al heel veel zin in mijn reis over 2 weken (dan gaan Maartje en ik 5 dagen naar Pilanesberg om allemaal dieren te zien en ook naar SunCity om daar even tot onszelf te komen, want veel van de farm af kom je niet...

Dus :P. Dat was het wel weer even ;).

Liefs en een dikke zoen,

Loes

  • 22 Juli 2009 - 17:13

    Pap:

    Hoi Loes,

    Het is en blijft leuk jou verhalen te lezen, je bent nog steeds veel van plan lees ik, zelfs de nachtdiensten kunnen jou hier niet van weerhouden.
    Veel plezier daar en blijf goed opletten op die kleintjes en de groteren.

  • 23 Juli 2009 - 19:01

    Ha Loes:

    Wat een geluk voor jou, dat er niet zoveel babies wakker werden s'nachts. kon je tenminste nog effe doorpitten.Wat een piep klein babietje is er gekomen zeg.

    Kunnen jullie in die tuin ook apekooi doen met de oudere kinderen, dat zou misschien wel leuk zijn. MIsschien zouden jullie daarna een bananentaart kunnen maken ha,ha,ha
    Fijn dat het weer ook wat beter wordt, zeker nu je vandaag gevlogen hebt. Jammer, misschien voor jou, dat je niet naar mama Catharin kunt,
    maar wel een veilig gevoel.
    Dit was het dan weer voor even en tot schrijfs.
    Doe de kindjes en alle vrijwilligers de groetjes van ons. Doei Loes en een dikke pakkerd van ons allemaal!!!!

  • 24 Juli 2009 - 21:31

    Industria :

    jeeh eindelijk even de tijd om je blog te lezen!
    wat fijn om te lezen dat je weer zulke goede dingen doet! ze zullen je niet meer kwijt willen denk ik!
    het is hartstikke mooi om die foto's te zien en te lezen dat je daar niet "alleen" bent! ga zo lekker genieten van je reis meid! dat heb je echt verdiend! ik hoop binnenkort je blog even in te halen en alles te lezen!
    Dikke kus vanuit hier he ;)! liefs Kristine
    p.s. Afrika rules :D!

  • 26 Juli 2009 - 08:03

    Ha Loes:

    Wij vertrekken nu met vakantie, dus kunnen even niets op jou site zetten, maar we smssen wel. Nu moet ik vlug gaan, anders vertrekt pap zonder mij (ha,ha,ha)
    P>S Tim vertrekt vrijdag, last minute naar Frankrijk voor 10 dagen. Verder heel veel groetjes en knuffels van ons allemaal xxxxx!!!!!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Hammanskraal

tshepo ya bana (hope for children)

Recente Reisverslagen:

30 Augustus 2009

weer thuis

23 Augustus 2009

De laatste dagen

18 Augustus 2009

vliegen en koeientong

09 Augustus 2009

kerk

06 Augustus 2009

Onze kleine vakantie (en nieuwe foto's)
Loes

Actief sinds 30 Mei 2009
Verslag gelezen: 249
Totaal aantal bezoekers 51177

Voorgaande reizen:

23 Juni 2009 - 27 Augustus 2009

tshepo ya bana (hope for children)

Landen bezocht: